Nikogo chyba nie trzeba już obecnie przekonywać, że strona internetowa to najważniejsza wizytówka danej firmy. Od tego jakie pierwsze wrażenie zrobimy na odwiedzających witrynę osobach zależy to czy zdecydują się one zostać potencjalnymi klientami. Obecnie dostępnych jest więc bardzo dużo narzędzi które mają na celu uatrakcyjnienie wizualnej warstwy strony www. We wszystkim trzeba jednak mieć umiar i nie przesadzać. Dziś zajmiemy się więc omówieniem kilku wiodących trendów w web designie, które można wykorzystać przy tworzeniu strony www.
Na sam początek nie wątpliwie najbardziej popularny trend czy płaski design, który już od jakiegoś czasu jest lansowany przez Google w swoich aplikacjach i witrynach. Jednym z rodzajów tak zwanego flatdesign jest material design, który charakteryzuje się pewnego rodzaju głębią dzięki zastosowaniu zróżnicowanego koloru jak i cieni.
Kolejnym z mocno widocznych trendów jest tak zwany age-responsive design. Dawniej wszyscy starali się aby strony dobrze wyświetlały się zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerach stacjonarnych. W tym roku coraz większe znaczenie zyskuje dostosowanie układu strony do wieku odwiedzającego je użytkownika. Projektując więc stronę trzeba mieć na uwadze jakie rzeczy będą miały znaczenie dla osób starszych a jakie dla młodzieży. Przykładem może być automatyczne dostosowanie czcionki podczas przewijania strony. Również kolorystyka witryny musi być odpowiednio dopasowana - jaskrawe barwy to oczywiście wybór na stronach dla młodych, podczas gdy stonowane będą dobrze wyglądać w oczach osób starszych.
Innym trendem który można zauważyć jeżeli chodzi o web design jest story telling czy tak zwana narracja wizualna. Celem tej techniki jest skupienie uwagi użytkownika na eksplorowaniu strony i odnajdywaniu rzeczy które chcemy mu zaprezentować. Story telling bardzo często stosuje na przykład w przypadku różnego rodzaju wydarzeń lub premiery nowości.
Kolejny z trendów to mini interakcje, które mają zachęcić użytkowników do znacznie większej aktywności na stronie takiej jak udostępnianie postów czy polubienia lub szybkie komentowanie.
Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz