Translate

Strategie marketingowe w sklepie internetowym jakie powinny być?

To pytanie zadaje sobie każdego dnia większość przedsiębiorców w naszym kraju, którzy go jeszcze nie mają. Szukają wycen, innowacyjnych rozwiązań oraz planują sprzedaż na przyszłe miesiące.

Samo otwarcie sklepu to nie problem, gorzej jest z rozkręceniem sprzedaży, szczególnie, ze mamy asortyment jak większość sklepów do tego w podobnych cenach. Więc jak tu skusić klienta akurat to naszego sklepu?

Przede wszystkim musimy wykazać się profesjonalnym podejście do tematu. Lepiej nie sprzedawać produktów o których nie mamy pojęcia i nie potrafimy klientowi odpowiednio doradzić. Tak dzieje się często w przypadku dropshippingu, czyli nasz sklep połączony jest z hurtownią, a informacje które posiadamy są bardzo sporadyczne i nie potrafimy klientowi odpowiedzieć konkretnie na pytanie.



W tym przypadku dobrze, jest zapoznać się wcześniej z asortymentem lub po prostu powiedzieć, że osoby odpowiedzialnej nie ma dziś w pracy i odpowiemy jutro, gdzie uzupełnimy już naszą wiedzę u hurtownika. To rozwiązanie jest oczywiście chwilowe. Gdy trafimy dwa razy na tą samą osobę co powiemy?

Kolejnym czynnikiem jest marketing internetowy. Musi on być prowadzony rzetelnie, stale i na odpowiednim poziomie tak aby klienta przyciągnąć do nas i został. Są pewne elementy które muszą się zawsze znaleźć w infografikach na postach. Należy do nich wyraźna nazwa produktu, wysokiej jakości zdjęcie i najważniejsze cechy oraz kilka innych atrybutów w zależności od produktu, targetu oraz naszych celów.

Eksperymentowanie jest dobre, ale nie do końca. Jeżeli zależy nam na szybkim rozpoczęciu sprzedaży warto jest poszukać odpowiedniej Agencji Marketingowej z doświadczeniem która zrobi to za nas. Większość oferuje stały wzrost sprzedaży czym należy się kierować przy wyborze. 

Zatrudnienie grafika i copywritera w przypadku małych firm znacznie przekroczy koszt oferowany przez firmy marketingowe których oferta nie będzie dużo większa niż połowa kosztów które musimy podjąć zatrudniają te osoby. Dlatego warto przemyśleć na początku czy chcemy mieć pracowników czy efekty.

Źródło: e-prom.com.pl

9 komentarzy:

  1. na prawdę bardzo przydatny artykuł, który nie jednej osobie na pewno się przyda i rozjaśni trochę ten temat. Od siebie dodam jeszcze, że warto zainteresować się tego typu https://push-ad.com/pl/ narzędziami zwiększającymi sprzedaż. To na pewno pomoże rozwinąć taki sklep internetowy

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi sie, ze w tym temacie dobrze będzie zapoznac sie także z artykułem z tej strony http://www.4on.com.pl/jak-laczyc-marketing-z-pozycjonowaniem-strony-aby-osiagnac-najlepszy-efekt/. jest tu sporo ciekawych informacji na temat tego jak osiągać lepsze efekty w pozycjonowaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wpływ na wielkość sprzedaży w sklepie internetowym będą miały dostępne metody realizacji zamówień oraz wysyłki. Na rynku można dziś znaleźć wiele pomocnych rozwiązań dla sklepów takich jak Sendit, których wdrożenie ma olbrzymi wpływ na jakość wysyłki w sklepie online. Sendit to rozbudowany pakiet technologii integracji z przewoźnikami, dający możliwość wyboru klientowi dogodnej metody wysyłki na etapie koszyka. Wszystkie przesyłki dostarczane przez kurierów współpracujących z Sendit można monitorować przez specjalne narzędzie https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Takie rozwiązanie z reguły przyczynia się do obniżenia kosztów przesyłek, a także usprawnia wszelkie procesy związane z wysyłka towarów w sklepie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chcemy dobrze rozwijać naszą firmę to jak najbardziej należy przyjąć niezbędne strategie, gdyż bez tego będzie nam ciężko prowadzić biznes. Ja na swoim etapie jestem bardzo zadowolona z outsourcingu kadr https://www.ca-staff.eu/uslugi/outsourcing-kadr gdzie całość dokumentacji zatrudnieniowej jest właśnie w zewnętrznej firmie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest tu sporo bardzo ważnych rzeczy, sklep internetowy na pewno jest dużo bardziej trudniejszy w pozycjonowaniu niż inne, proste strony. Już samo zrobienie takiego sklepu powinno być solidnie zrobione. Postawcie na profesjonalne tworzenie stron internetowych i to koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy chcemy prowadzić sklep internetowy to jak najbardziej ważnym jest aby założyć przedtem działalność gospodarczą. Ja jestem zdania, że tak jak napisano w https://www.ksiegarka.pl/biznes-i-finanse/w-jaki-sposob-wycenia-sie-spolki-i-po-co-sie-to-robi czasami również dobrze jest wycenić spółkę i w tym artykule doskonale to wytłumaczyli dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie kiedy ktoś chce sprzedawać przez Internet to na pewno musi mieć jakiś pomysł. Ja ogólnie zanim coś kupię to i tak sporo czytam. Bardzo podoba mi się to co napisano w https://smartix.pl/ gdyż zawsze na tej stronie znajduję różnego rodzaju nowości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również jakiś czas temu na stronie https://push-ad.com/blog/jak-odzyskiwac-porzucone-koszyki-za-pomoca-narzedzi-do-marketing-automation/ czytałam o tym w jaki sposób mogę odzyskiwać porzucone koszyki. Jest to na tyle ważne gdyż w taki sposób po prostu tracimy całkiem sporo klientów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko zależy jaki prowadzimy sklep? Z jakimi produktami? Jaki jest to gastro sklep, oferujemy chociażby parzone kawy, herbaty itd. To na pewno warto tutaj postawić na kubki papierowe sklep princup24.pl oferują właśnie z dowolną grafiką. Możecie im się przyjrzeć...

    OdpowiedzUsuń