Przeanalizowaliśmy już masę tematów od social mediów do reklam zewnętrznych. Dziś pora na Visual Content Marketing, który pozwoli nam ocenić czy i na ile niezbędna jest grafika w prowadzeniu reklamy i promocji.
Zacznijmy od zdefiniowania czym jest tzw. Visual Content Marketing. Jest to marketing treści wizualnej, czyli strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści wizualnych, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.
Większość klientów jest wzrokowcami, a to znaczy, ze zwracają uwagę przede wszystkim na graficzne wizualizacje. Na samym Facebooku, ludzie dzielą się 300 milionami zdjęć dziennie, co rocznie daje liczbę ponad 100 miliardów fotografii. Według badań post z obrazem ma 94% więcej wyświetleń niż taki, który ich nie zawiera. Można stwierdzić że jeden obraz jest warty tyle co 1000 słów.
Zastanówmy się jakie są zalety wizualnego content marketingu?
- użytkownicy social mediów chętniej dzielą się obrazami niż tekstem więc nasze posty są częściej udostępniane
- dla obrazu nie istnieją bariery językowe, obraz jest zawsze zrozumiały
- lepsze wyniki pozycjonowania SEO
- łatwiejsze zapamiętanie informacji przez odbiorców
- wzrost świadomości marki
- wzrost sprzedaży
Podsumowując warto inwestować w profesjonalnie przygotowane kampanie reklamowe, grafiki i wizualizacje ofert. Mając tylko około 10 sek. aby zaciekawić odbiorcę trzeba wykorzystać ten czas do maksimum. Na koniec chcemy się z wami podzielić słowami pewnego kanadyjskiego pisarza i producenta filmowego:
„Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.” Henderson Stuart
Źródło: www.e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz